پشتیبانی رزرونت:

09139332391

تفاوت بین فیبروز و میکروبلیدینگ در چیست؟

تفاوت بین فیبروز و میکروبلیدینگ در چیســــت؟

محتوای جدول

تفاوت بین فیبروز و میکروبلدینگ در چیست؟

روش‌های زیادی برای زیباسازی و اصلاح ابرو وجود دارد اما از فیبروز و میکروبلیدینگ نمی‌توان گذشت. خیلی ساده اگر بخواهیم در مورد این دو روش توضیح دهیم باید بگوییم که فیبروز و میکروبلیدینگ هر دو برای زیباسازی و اصلاحیات ابرو استفاده می‌شوند که در سال‌های اخیر بسیار پر کاربرد شده‌اند.
ابرو یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های صورت در نگاه اول مخاطب است چرا که در برخورد اول ابروها بسیار در چشم مخاطب دیده می‌شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا بررسی‌هایی ریزبینانه‌ای در این دو مورد داشته باشیم.
در سال‌های اخیر دختران جوان و خانم‌ها اکثرا از کم پشت بودن ابروهای خود ناراحت بوده‌اند ولی با شروع کار سالن داران و آرایشگاه‌ها و کلینیک‌های زیبایی این نگرانی رفته رفته از بین رفته در سالن‌های زیبایی معمولا فیبروز و میکروبلیدینگ را یک تخصص شایسته می‌دانند چرا که از حساسیت‌های زیادی برخوردار است.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ یک تکنیک خالکوبی و شکلی از آرایش نیمه دائمی است که در آن از یک ابزار دستی کوچک ساخته شده از چندین سوزن ریز برای افزودن رنگدانه نیمه دائمی به پوست استفاده می‌شود. میکروبلیدینگ با خالکوبی استاندارد ابرو متفاوت است، زیرا هر ضربه مو با دست و با استفاده از تیغه‌ای ایجاد می‌شود که برش‌های ظریفی در پوست ایجاد می‌کند، در حالی که خالکوبی ابرو با یک دستگاه و یک بسته سوزنی انجام می‌شود. میکروبلیدینگ معمولاً برای ایجاد، تقویت یا تغییر شکل ظاهر ابروها از نظر شکل و رنگ استفاده می‌شود.
تکنیک کاشت رنگدانه به دنبال برش‌های ظریف در پوست ممکن است به هزاران سال قبل برگردد، اما تصور می‌شود روند استفاده از تکنیک برای ابروها در 25 سال گذشته در آسیا ظهور کرده است. میکروبلیدینگ تا سال 2015 به محبوب‌ترین روش خالکوبی زیبایی ابرو در اروپا و ایالات متحده تبدیل شده بود.
متخصصین میکروبلیدینگ با بحث در مورد ظاهر و نیازهای مشتری خود قبل از اندازه‌گیری و ترسیم محل قرارگیری ابروها آغاز می‌کنند. اندازه گیری قرار دادن ابرو یک فرآیند چند مرحله‌ای است که با تعیین مرکز صورت و مجموعه چشم های مشتری شروع می‌شود. نقطه شروع، قوس و نقطه پایان با فاصله چشم‌ها، نزدیک یا پهن تعیین می‌شود. متخصص تمام ابرو را با ضخامت و ارتفاع قوس مناسب ترسیم می‌کند تا به مشتری تصویری از شکل ظاهری ابروهای تمام‌شده ارائه دهد و طرح کلی برای میکروبلیدینگ تنظیم کند.

تفاوت اصلی

فیبروز و میکروبلیدینگ (https://en.wikipedia.org/wiki/Microblading) هر دو روش‌هایی از زیباسازی ابرو هستند اما با این تفاوت که در روش فیبروز بسته به نوع فیس، چهره مشتری اصلاح انجام می‌شود اما در روش میکرو بلیدینگ تمام جزئیات بر اساس سلیقه و راهنمایی‌های شخص متخصص انجام می‌شود.
جالب است بدانید اولین مراکز میکروبلیدینگ در چین باستان و با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز انجام می‌شده که از این سوزن‌ها برای خراش سطحی پوست استفاده می‌کردند.
در روش میکروبلیدینگ فرایند انجام کار با دست ( شخص متخصص) انجام می‌شود نه با دستگاه‌ها و یا ابزاهای تتو و یا خالکوبی که این موضوع باعث دقت کافی متخصص بر روی ابروی مشتریان است.

انواع سوزن میکروبلیدینگ و فیبروز PhiBrows !

در روش میکروبلیدینگ و فیبروز با اسفتاده از سوزن‌های باریک و نازکی فرایند کار انجام می‌شود که هر از گاهی متخصص و یا مشتری در انتخاب این سوزن دچار تردید و اشتباه می‌کند. در تصویر زیر نمونه هایی از سوزن های تخصصی را برای شما آورده‌ایم که بستگی به متخصص دارد که از کدام سوزن استفاده کند.

سوزن میکروبلیدینگ اسلوپ یا فلت یا سر کج

تفاوت بین فیبروز و میکروبلیدینگ در چیست؟

سوزن میکروبلیدینگ یو

سوزن میکروبلیدینگ یـــو

سوزن میکروبلیدینگ مدل یو، به ویژه برای نیم هلال زدن تار موهای تاج ابرو و سوزن فلت برای خطوط دنباله ابرو پرکاربردترند.
عدد پشت اسم سوزن مثلا سوزن ۱۸U، یعنی این تیغ شامل ۱۸ سوزن ریز و ظریف است که به حالت نیم دایره کنار قرار گرفته‌اند، به عبارتی تراکم سوزن‌ها را نشان می‌دهد.
سوزن فیبروز ۱۶F، یعنی ۱۶ عدد سوزن ریز و ظریف که به شکل کج و اریب کنار هم چیده شده‌اند.
میکروبلیدینگ توسط یک تیغ انجام می‌شوند که دارای ۱۵ سوزن است. تکنسین، ظرف مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه و با استفاده از این سوزن‌ها، یک هاشور روی ابروی شما ایجاد می‌کند.
سوز‌ن‌های میکروبلیدینگ از جنس تیتانیوم بوده و معمولا جراحت‌های عمیق را روی پوست ایجاد نمی‌کنند. توجه داشته باشید که از هر سوزن، برای یک نفر استفاده کنید؛ زیرا در غیر این صورت، احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها به شدت بالا می‌رود.
توجه: هرچه پوست و موهای شما نازک‌تر باشد، برای شما از سوزن‌هایی با نوک ریزتر میکروبلیدینگ استفاده می‌شود.

میکروبلیدینگ ابرو چه مدت دوام و ماندگاری دارد ؟

سوال پرکاربرد و همیشگی مشتریان از متخصصان این است که میکروبلیدینگ چقدر ماندگاری دارد؟ باید بگوییم که تاریخ و عدد دقیقی را نمی‌توان برای ماندگاری و دوام میکروبلیدینگ‌‌ ذکر کرد زیرا به مرور زمان این هاشورها کمرنگ شده و ماندگاری خود را از دست می‌دهند اما به برخی از متخصصین معتقداند که در پوست‌های چرب ماندگاری کمتری را شاهد بوده ایم و حداکثر ماندگاری و دوام میکروبلیدینگ بین 9 الی 24 ماه بوده است.
به مانند هر روش درمانی دیگری، بعد از انجام میکروبلیدینگ نیز باید نکات احتیاطی زیادی را رعایت کنید. به عنوان مثال، بهتر است تا ده روز، ابروهای خود را با آب تماس ندهید.
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که معمولا یک هفته زمان می‌برد تا میکروبلیدینگ، تاثیر خود را روی ابروهای شما نشان دهد. در طول این مدت ممکن است ناحیه ابروهای شما با درد و تورم نیز همراه باشد.
اگر می‌خواهید میکروبلیدینگ، بیشترین ماندگاری را روی ابروهای شما داشته باشد، حتما باید ۶ هفته بعد از انجام آن، در جلسه ترمیم شرکت کنید. در این جلسه، دوباره پوست شما خراش داده شده و کاشت رنگدانه‌ها انجام می‎شود. اما بعد از آن، می‌توانید انتظار ماندگاری حداکثر ۲ ساله را داشته باشید.
میکروبلیدینگ ابرو چه مدت دوام و ماندگــاری دارد ؟

فیبروز چیست؟

خیلی خلاصه و مفید اگر بخواهیم بگوییم، فیبروز یک تکنیک جدید برای هاشور ابرو به حساب می‌آید.
فرم خیلی طبیعی‌تر به نسبت تاتو باعث شده خیلی از خانم‌ها به سمت فیبروز ابرو روی آوردند. روش کار فیبروز به صورتی است که جوهرهایی که سازگار با پوست هستند را به شکل تار ابرو ایجاد می‌کنند. فیبروز هم مانند میکروبلیدینگ به روش دستی انجام شده و توصیه می‌شود افراد بالای 18 سال از این روش استفاده کنند.
چند توصیه مفید و کاربردی برای شما در نظر گرفته‌ایم که می توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

تفاوت فیبروز و میکروبلیدینگ در چیست؟

وقت آن است تا تفاوت بین فیبروز و میکروبلدینگ را مورد بررسی قرار دهیم.
این دو روش با وجود اینکه کاملا مشابه به هم هستند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها نیست، در نحوه طراحی ابرو با هم متفاوت هستند زیرا زمانی که فیبروز ابرو انجام شود، طراحی ابرو بر اساس استانداردهای شرکت فی تعیین می‌شود و به نظر شخص اهمیتی داده نمی‌شوند اما در روش میکروبلیدینگ نظر شخص مهم است و می‌تواند در طراحی ابروهای خود نظر خود را اعلام کند.
هر دو روش به صورت دستی انجام می‌شوند؛ اما فیبروز از استانداردهای مشخصی برخوردار است. البته میکروبلیدینگ نیز بر اساس اصول و قواعد صورت می‌گیرد؛ اما به هرحال، دست تکنسین در آن بازتر است.

سوالات متداول در ارتباط با فیبروز و میکروبلیدینگ

فیبروز یکی از انواع زیرمجموعه‌های میکروبلید است که توسط کمپانی زیبایی PhiBrows طراحی شده و امروزه برای ترمیم ابروهای کم پشت از آن استفاده می‌شود. در این روش و با استفاده از سوزن‌های مخصوص، شکاف‌هایی در زیر پوست ایجاد شده و رنگدانه‌های طبیعی تزریق می‌شوند.
میکروبلیدینیگ یکی از شیوه‌های درمانی محبوب و کم هزینه برای ترمیم ابروهای کم پشت است. در این روش، پوست زیر ابرو با استفاده از تیغ و سوزن، شکاف داده شده و رنگدانه‌های طبیعی تزریق می‌شوند.
بله . اما ممکن است درد بیشتری را احساس کنید.
در میکروپیگمنتیشن کاشت ابروها با استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد. این درحالیست که در میکروبلیدینگ این کار با دست صورت می‌گیرد.

آیا میکروبلیدینگ یا فیبروز عوارض خاصی دارند؟

در حال حاضر، مهم‌ترین عارضه‌هایی که ممکن است این روش‌ها به همراه داشته باشند، مربوط به ایجاد عفونت و یا آلرژی‌های احتمالی است. برای پیشگیری از این موارد، حتما فیبروز یا میکروبلیدینگ را در مراکز معتبر و با استفاده از موارد اورجینال و باکیفیت انجام دهید.
ممکن است تا یک هفته بعد از انجام این ترمیم‌ها، در ناحیه ابروها احساس درد داشته باشید که کاملا طبیعی است. همچنین زخم‌هایی نیز در اطراف ابروهای شما ایجاد می‌شوند که با شرکت در جلسه ترمیم، برطرف خواهند شد.

تذکر: افرادی که پوست بسیار حساس و یا چرب دارند، بهتر است که از روش‌های درمانی فیبروز یا میکروبلیدینگ استفاده نکنند. 

نویسنده :‌ آروَن پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید